29
май
2017
Балмұздақ Ермек Өтетілеуұлы
Сабақтың тақырыбы: Балмұздақ. Ермек Өтетілеуұлы
Мақсаты:
1.Школьникам мәтінді өз беттерімен талдай білуге, мәтіндегі негізгі ойды анықтай білуге жағдай жасау. Автор туралы қысқаша мәліметтер беру.
2.Мәтін арқылы оқушылардың ой – өрістерін, тіл байлықтарын, сөйлеу шеберліктерін дамыту.
3.Оқушыларды татулыққа, ұйымшылдыққа, адалдыққа, өтірік айтпауға, үлкен – кішіні құрметтеуге тәрбиелеу.
Көрнекілігі: слайд, кестелер, балмұздақ суреттері, автор суреті.
Әдістері: «Проблеманы айқындау», «Ойсергек», «Кім тапқыр?», «Оқы, жұптас, талқыла», «Мейірімді бол да, өмірде оны қолдан».
Сабақтың типі: Жаңа білімдерді меңгерту сабағы.
І. Ұйымдастыру. Оқушылар топта тұрып бір-бірлеріне ізгі тілектерін айтып, сабаққа сәттілік тілейді.
ІІ. Мақсат қою. «Проблеманы айқындау» .
Топтарға бөліну. Балмұздақ түрлері бойынша топтарға бөлу.
(Бәйтерек, Қарақұм, Балдырған, Қазақстан, Жаз)
Ойсергек: Сабақ тақырыбы кесте арқылы шешуге беріледі.
Кестеде көрсетілген тапсырмаларды орындатып, сандарды ретімен қойғанда «Балмұздақ» сөзі шығады.
60-585: 5 60-54 3*1(25+25) : 10 97-90 3*3160 : 4064:8
АБЗЛҰДҚМА
ІІІ. Сабаққа қызығушылығын ояту. «Кім тапқыр?»
Школьникам түрлі балмұздақтардардың суреттерін көрсету арқылы оның шығу тарихы, жасалу жолдары,пайдасы туралы сұрау.
1. Балмұздақты кім ойлап тапқан?
2.Балмұздақтың зияны?
3.Балмұздақтың пайдасы?
4.Тәтті ақпарат.
5.Қазақстанда балмұздақ шығара ма? Қандай балмұздақтарды білесіңдер?
ІV. Жаңа сабақты түсіндіру.
Слайд арқылы мұғалім автор туралы қысқаша мәліметтер береді. Ермек Өтетілеуұлы – балаларға арналған көптеген әңгімелер, өлеңдер жазған жазушы. Ақмола қаласында туған. Абай атындағы Қазақ педагогикалық институты филология факультетінің орыс тілі мен әдебиеті бөлімін бітірген.
1962 – 1964 ж. Целиноград (қазіргі Ақмола) облысы, Қорғалжын аудандық газетінде қызмет істеген. 1964 – 1974жж. Республикалық «Балдырған» журналында, 1974 – 1976 жж. «Жазушы» баспасында редактор, бөлім меңгерушісі болып істеді.
Ақынның алғашқы өлеңдері алпысыншы жылдары жарық көре бастады. Жекеленген әңгіме, өлеңдері орыс, болгар, украин, грузин, армян, азербайжан, татар тілдеріне аударған.
Қазақ тілінде оның аудармасында Л.Толстойдың, Д.Ушинскийдің балаларға арналған әңгімелері, С.Михалков, О.Дриз, Я.Аким, Б.Заходер, П.Реброның өлеңдері жарық көрді. Оның «Өсіп келе жатырмыз» деген өлеңдер жинағы, «Жаңашыр» деген әңгімелер жинағы т.б. кітаптары бар.
Оқулықпен жұмыс. «Оқы, жұптас, талқыла» әдісі
Алдымен оқушылар өздері іштей оқып шығады. Тізбектеп оқиды. Сосын топтар мазмұнын айтады.
Сұрақ.
1. Балалар не тауып алды ?
2.Мирас не істеді?
3. Мирас балмұздақтан неліктен бас тартты?
4.Мәтіндегі негізгі ойды анықтаңдар?
5.Егер сен біреудің ақшасын тауып алсаң, не істер едің?
6.Мәтінге өзің басқаша қандай ат қояр едің?
Топтағы оқушылар мәтіндерге ат қояды.
І топ. Жоғалған ақша.
ІІ топ. Қайырымды балалар.
ІІІ топ. Бейтаныс ағайдың қайта келуі.
ІV. Мирастың ұялуы.
Мәтіннің мазмұнына сай қандай мақал, тыйым сөздер айтуға болады?
Тапқан мақалдарын дәптерлеріне жазу.
V. Бекіту кезеңі.
«Мейірімді бол да, өмірде оны қолдан» әдісі. Оқушылар топта дөңгеленіп тұрады да өз аттарының бас әріпіне сәйкес бойындағы адами қасиетін айтады.
Обратная связь. Мұғалім оқушылардан сабақ туралы пікірлерін келесі сұрақтар арқылы айқындайды:
-Бүгінгі сабақта қандай тапсырмалар орындадық?
-Ол тапсырмалардан не үйрендік?
-Сабақта қандай қиындықтар болды?
-Мәтіннің қандай тәрбиелік мәні болды?
VІ. Үйге тапсырма беру, оқушылар білімін бағалау кезеңі.
1.Әңгімені оқу, мазмұндау.
2.Әңгімені жазбаша өз ойымен аяқтап келу.
3.Сабаққа қатысқан оқушылардың білімін бағалау.
[center]
Мақсаты:
1.Школьникам мәтінді өз беттерімен талдай білуге, мәтіндегі негізгі ойды анықтай білуге жағдай жасау. Автор туралы қысқаша мәліметтер беру.
2.Мәтін арқылы оқушылардың ой – өрістерін, тіл байлықтарын, сөйлеу шеберліктерін дамыту.
3.Оқушыларды татулыққа, ұйымшылдыққа, адалдыққа, өтірік айтпауға, үлкен – кішіні құрметтеуге тәрбиелеу.
Көрнекілігі: слайд, кестелер, балмұздақ суреттері, автор суреті.
Әдістері: «Проблеманы айқындау», «Ойсергек», «Кім тапқыр?», «Оқы, жұптас, талқыла», «Мейірімді бол да, өмірде оны қолдан».
Сабақтың типі: Жаңа білімдерді меңгерту сабағы.
І. Ұйымдастыру. Оқушылар топта тұрып бір-бірлеріне ізгі тілектерін айтып, сабаққа сәттілік тілейді.
ІІ. Мақсат қою. «Проблеманы айқындау» .
Топтарға бөліну. Балмұздақ түрлері бойынша топтарға бөлу.
(Бәйтерек, Қарақұм, Балдырған, Қазақстан, Жаз)
Ойсергек: Сабақ тақырыбы кесте арқылы шешуге беріледі.
Кестеде көрсетілген тапсырмаларды орындатып, сандарды ретімен қойғанда «Балмұздақ» сөзі шығады.
60-585: 5 60-54 3*1(25+25) : 10 97-90 3*3160 : 4064:8
АБЗЛҰДҚМА
ІІІ. Сабаққа қызығушылығын ояту. «Кім тапқыр?»
Школьникам түрлі балмұздақтардардың суреттерін көрсету арқылы оның шығу тарихы, жасалу жолдары,пайдасы туралы сұрау.
1. Балмұздақты кім ойлап тапқан?
2.Балмұздақтың зияны?
3.Балмұздақтың пайдасы?
4.Тәтті ақпарат.
5.Қазақстанда балмұздақ шығара ма? Қандай балмұздақтарды білесіңдер?
ІV. Жаңа сабақты түсіндіру.
Слайд арқылы мұғалім автор туралы қысқаша мәліметтер береді. Ермек Өтетілеуұлы – балаларға арналған көптеген әңгімелер, өлеңдер жазған жазушы. Ақмола қаласында туған. Абай атындағы Қазақ педагогикалық институты филология факультетінің орыс тілі мен әдебиеті бөлімін бітірген.
1962 – 1964 ж. Целиноград (қазіргі Ақмола) облысы, Қорғалжын аудандық газетінде қызмет істеген. 1964 – 1974жж. Республикалық «Балдырған» журналында, 1974 – 1976 жж. «Жазушы» баспасында редактор, бөлім меңгерушісі болып істеді.
Ақынның алғашқы өлеңдері алпысыншы жылдары жарық көре бастады. Жекеленген әңгіме, өлеңдері орыс, болгар, украин, грузин, армян, азербайжан, татар тілдеріне аударған.
Қазақ тілінде оның аудармасында Л.Толстойдың, Д.Ушинскийдің балаларға арналған әңгімелері, С.Михалков, О.Дриз, Я.Аким, Б.Заходер, П.Реброның өлеңдері жарық көрді. Оның «Өсіп келе жатырмыз» деген өлеңдер жинағы, «Жаңашыр» деген әңгімелер жинағы т.б. кітаптары бар.
Оқулықпен жұмыс. «Оқы, жұптас, талқыла» әдісі
Алдымен оқушылар өздері іштей оқып шығады. Тізбектеп оқиды. Сосын топтар мазмұнын айтады.
Сұрақ.
1. Балалар не тауып алды ?
2.Мирас не істеді?
3. Мирас балмұздақтан неліктен бас тартты?
4.Мәтіндегі негізгі ойды анықтаңдар?
5.Егер сен біреудің ақшасын тауып алсаң, не істер едің?
6.Мәтінге өзің басқаша қандай ат қояр едің?
Топтағы оқушылар мәтіндерге ат қояды.
І топ. Жоғалған ақша.
ІІ топ. Қайырымды балалар.
ІІІ топ. Бейтаныс ағайдың қайта келуі.
ІV. Мирастың ұялуы.
Мәтіннің мазмұнына сай қандай мақал, тыйым сөздер айтуға болады?
Тапқан мақалдарын дәптерлеріне жазу.
V. Бекіту кезеңі.
«Мейірімді бол да, өмірде оны қолдан» әдісі. Оқушылар топта дөңгеленіп тұрады да өз аттарының бас әріпіне сәйкес бойындағы адами қасиетін айтады.
Обратная связь. Мұғалім оқушылардан сабақ туралы пікірлерін келесі сұрақтар арқылы айқындайды:
-Бүгінгі сабақта қандай тапсырмалар орындадық?
-Ол тапсырмалардан не үйрендік?
-Сабақта қандай қиындықтар болды?
-Мәтіннің қандай тәрбиелік мәні болды?
VІ. Үйге тапсырма беру, оқушылар білімін бағалау кезеңі.
1.Әңгімені оқу, мазмұндау.
2.Әңгімені жазбаша өз ойымен аяқтап келу.
3.Сабаққа қатысқан оқушылардың білімін бағалау.
[center]